Ingezette koers blooming succesvol

Sophista begeleidde verzelfstandiging trainingsbureau

blooming het hofBlooming bedrijvengroep vond in 1946 onder de noemer ‘leren en logeren’ haar oorsprong als Volkshogeschool in Bergen (NH). Na de nodige ontwikkelingen in de afgelopen decennia richtten de activiteiten zich de laatste jaren hoofdzakelijk op de exploitatie van hotel blooming, een congres- en evenementenlocatie en trainingsbureau blooming. Na een uitvoerige heroriëntatie besloot de directie enkele jaren geleden de trainingsactiviteiten af te stoten.
 
Sophista selecteerde in opdracht van blooming een kandidaat en begeleidde het gehele verkooptraject, zowel waarderingstechnisch, juridisch als contractueel. Eind 2013 werd de verkoop succesvol afgrond. We vroegen aan Karin Box, algemeen directeur van blooming, hoe het nu ruim een jaar na de verzelfstandiging van het trainingsbureau gaat.
 
Door de ontwikkelingen van de laatste jaren begonnen de doelgroepen van blooming hotel, de locatie Het Hof en het trainingsbureau steeds verder uit elkaar te liggen. Karin:
Karin Box blooming“Het trainingsbureau vroeg een steeds specialistischere aanpak, hetgeen niet langer aansloot bij de bedrijfsfocus van de blooming bedrijvengroep. Voor de blooming bedrijvengroep was het van belang dat het trainingsconcept en de werkgelegenheid bij overdracht bewaard zouden blijven. De beste oplossing was uiteindelijk gelegen in een management buy-in, waarbij Mark Zwijnenburg als nieuwe eigenaar voorlopig nog de naam en de bestaande locatie zou blijven gebruiken. Dat betekent dat we een intensieve samenwerking zijn aangegaan. Daarin zijn we geslaagd. Mark krijgt en neemt de ruimte om blooming trainingsbureau een nieuwe toekomst te geven. De samenwerking met Mark en zijn medewerkers verloopt voorspoedig en met wederzijds respect.”
 
Ook bij de blooming bedrijvengroep hebben de ontwikkelingen na het afstoten van het trainingsbureau niet stil gestaan. Karin:
“We hebben de ruimte die ontstond onder andere benut voor het verder uitbouwen van ons hotel concept, maar voornamelijk hebben we ons gericht op het herpositioneren van onze congres- en evenementenlocatie Het Hof. Het landgoed en de gebouwen zijn ingrijpend gerenoveerd. Daar is veel energie in gaan zitten. Niet alleen in de renovatie zelf, maar ook aan het inhoudelijke concept op het gebied van de activiteiten die we in de markt wilden zetten. Met kunst, cultuur en culinaire hoogstandjes willen wij ons onderscheiden. In augustus 2014 hebben we het landgoed, ook in Bergen is gesitueerd, onder de naam Het Hof geopend. Het blijkt een goede aanvulling op ons hotelconcept. Voor arrangementen op beide locaties stellen we voor onze gasten zelfs fietsen beschikbaar.”
In het gehele traject heeft Sophista haar specialisme ingezet. Mede door de persoonlijke, actieve en vakkundige aanpak van Sophista heeft blooming dit uitdagende traject goed kunnen afronden.
 
 

Eindejaarsseminar 'Doorzettingsvermogen'

 

Terugblik

Werken bij Sophista?

 

BEKIJK ONZE VACATURES

Whitepaper

De 5 essentiële verkoopfasen

van uw onderneming

Stel ons een vraag

Specifieke informatie nodig?

Stel ons een vraag

T +31 72 540 80 10