Myriam 10 jaar in dienst!

10-jarig jubileum Myriam
 
1 april 2020 
 
Het 10-jarig jubileum van Myriam konden wij, in verband met het Coronavirus, helaas niet samen op kantoor vieren. Maar dit mooie moment laten we natuurlijk niet onopgemerkt voorbij gaan. Daarom stonden André en Pieter, mét alle collega's via Teams, als verrassing voor Myriam haar deur om het cadeau af te geven. Op deze manier konden we het toch nog samen vieren...

Wie ben je en wat doe je binnen Sophista?

Mijn naam is Myriam den Blanken, Senior Consultant Corporate Finance bij Sophista fusies & overnames in Alkmaar. Dit houdt in dat ik mij bezig houd met uiteenlopende vraagstukken met betrekking tot transactiebegeleiding, bedrijfswaardering, financiering en business development. Samen met mijn vriend Paul en onze drie kinderen woon ik in Uitgeest. Ik word blij van leuke dingen ondernemen met mijn gezin, een uitstapje met vriendinnen en regelmatig even sporten.

Hoe heb je de achterliggende 10 jaar ervaren binnen de organisatie?

Voordat ik begon bij Sophista, had ik na het afronden van mijn studie een aantal stages doorlopen. Dit is dus mijn eerste ‘echte’ baan. En eerlijk gezegd, als je mij toen had gezegd dat ik tien jaar zou blijven, dan had ik je vast voor gek verklaard. Maar de jaren zijn werkelijk voorbij gevlogen!  

Onze werkzaamheden zijn dan ook ontzettend veelzijdig. We begeleiden ondernemers in het groot MKB in vrijwel alle sectoren. Zo heb ik de afgelopen jaren enorm veel gezien en geleerd, van kinderdagverblijven tot machinefabrieken, van transportonderneming tot letterlijk de ‘bakker op de hoek’. In aanvulling daarop, maakt ook het intensieve contact met de ondernemers tijdens een overnametraject mij erg enthousiast over mijn vak.

En dan de organisatie Sophista, want de afgelopen tien jaar hebben we zeker niet stil gezeten. Ik begon als een van drie consultants. Inmiddels zijn we bij Sophista uitgegroeid naar een team van acht consultants en heeft ook onze zusterorganisatie Actan adviseurs & accountants een mooie ontwikkeling doorgemaakt. Met Twine business intelligence is een derde label toegevoegd aan de organisatie. Geen wonder dus, dat we ook fysiek toe waren aan meer ruimte. Vorig jaar mei zijn we dan ook verhuisd naar een prachtig kantoorpand in het Victory Building en dat werkt heerlijk!

In deze jaren van groei, heeft Sophista mij ook altijd gefaciliteerd om mij verder te ontwikkelen op mijn vakgebied. We houden regelmatig vaktechnisch overleg met het team en er is veel ruimte voor het volgen van opleidingen. Een mooi voorbeeld is de Actan Academy, waarbij we met alle collega’s een dag resultaatgerichte trainingen volgen waarbij persoonlijke ontwikkeling centraal staat.

Wat is je ochtendroutine voordat je achter je bureau schuift?

Met drie jonge kinderen thuis (6, 4 en 7 maanden) heb ik er al een halve dag op zitten als ik rond 08:30 uur naar mijn werk rijd. Wat is het dan fijn om dichtbij in Alkmaar te mogen werken! Rond 08:45 uur loop ik ons kantoor binnen en doe ik een rondje om iedereen gedag te zeggen. Met een kopje verse gemberthee kan dan mijn werkdag beginnen.

Welk levensmotto drijft jou in je werk?

Een spreuk van Loesje is er eentje die mij motiveert: “Waarom binnen je comfortzone blijven, als daarbuiten veel meer te beleven valt?” Je moet jezelf blijven uitdagen om verder te ontwikkelen en het optimale resultaat te behalen voor je opdrachtgever. Als je dat voor elkaar krijgt, is iedere werkdag een feestje.

Welk nummer heb je de afgelopen periode gestreamd en wat zegt dat over jou?

De playlist ‘Peaceful Piano’. Op ons kantoor werken we met kantoortuinen, dat kan soms voor wat afleiding zorgen. Met deze playlist kan ik me goed focussen op mijn werk en het werkt ook nog eens heerlijk rustgevend, een absolute aanrader.
 


terug naar nieuwsoverzicht

REFERENTIES

EEN BREED PAKKET AAN OPDRACHTGEVERS

ZOWEL NATIONAAL ALS INTERNATIONAAL

Werken bij Sophista?

 

BEKIJK ONZE VACATURES

Whitepaper

De 5 essentiële verkoopfasen

van uw onderneming

Stel ons een vraag

Specifieke informatie nodig?

Stel ons een vraag

T +31 72 540 80 10